A fi sau a nu fi...liber

Personal growth ,life-coaching,positive and transpersonal psychology , education for all,INTEGRATIVE MEDICINE. HAPPINESS, WELL-BEING,WISDOM, HARMONY, COMMITMENT TO LIFE MISSION AND VALUES

06/09/2006

Despre branding Romania- noiembrie 2005

Campanie organizata on-line pe www.brandingromania.com
Mesajele mele de atunci( din arhiva personala)

Brandul unei tari se tine ” in viata”-este un brand viu, prin fiecare din Oamenii care au clara IDENTITATEA nationala, dar nu in mod extremist, sau in sens patriotic, ci prin constientizarea si punerea in practica, in mod constructiv, a ceea ce sunt ei insisi ca valori, a ceea ce pot ei insisi sa aduca drept plusvaloare si a contributiei efective, oriunde ar fi pe glob la crearea, dezvoltarea si mentinerea perceptiei Valorii nationale.Brandul de tara se construieste pas cu pas, clipa de clipa de VALORI UMANE, a caror reflectare este in viata si contributia constructiva civica, produse/servicii ( latura economica) si abia in ultimul rind in deciziile politice.Primul pas este a ne raspunde fiecare la intrebarea: Ce Valoare de brand am eu insumi/insami, apoi Ce valoare de brand avem NOI, la nivel de grup/comunitati/societate si ,conform acestor Valori, considerate in mod real, Valoarea economica si politica sunt efecte si nu cauze.Brandul de tara sta in puterea deplina a OAMENILOR INTEGRI SI RESPONSABILI care se IMPLICA IN MOD CONSTIENT CU RESPECT DE SINE si nu in strategii PLATITE CU BANI GREI.Brandul este rezultatul EDUCATIEI, CULTURII SI RESPONSABILITATII INTEGRE a fiecaruia care are notiunea de VALOARE A PROPRIEI IDENTITATI, inclusa in context social larg, cu viziune si efecte pe termen lung.

Un tanar(presupun!), auto-intitulat El Fugitivo a raspuns: "Romania, tara din care pleaca toti tinerii!"

I-am raspuns: Quod erat demonstrandum!
El Fugitivo , oriunde ai ajunge, tot planeta Pamant se numeste, iar cand te-ai nascut OM ai inceput sa te numesti, acesta este numele pe care oriunde ai ” fugi” iti va reprezenta ceea ce esti.” Omul sfinteste locul” cand are ce oferi, caci doar de cerut si de fugit de greu si de raspundere este usor si comun, incat o sa trebuiasca foarte curand , cu atitia “migratori” sa se populeze o alta planeta.Oare cui vor cere ” mai binele” atitia tineri fugitivi de ei insisi” cind isi vor da seama ca nu s-au intrebat :Ce pot face eu insumi pentru tara, nu doar ce poate face tara pentru mine?”

La o zi dupa...
Imi asum riscul sa fiu contestata in ceea ce voi scrie in continuare, insa , de milenii, aceasta tara , prin pozitia sa geografica a fost atacata, s-a aparat, nu prea sunt dovezi ca ar fi atacat pe altii, oamenii au trait intr-o diversitate culturala, etnica, spirituala neprecizate sau necunoscute de multi; taranul roman, din care ne avem originea si -a pastrat intelepciunea (grass-roots) si bunul simt( chiar daca sunt exceptii), sufletul si omenia.As numi Romania tara tip: common sense, not common practice!In satul romanesc, te mai poti duce sa ceri gazduire sau o bucata de paine, fara sa fii tratat drept un pericol, romanii se mai opresc linga un om cazut pe strada , sa-l ajute, nu trec chiar nepasatori cu totii.Putem oare spune aceasta despre multe locuri ale globului?E foarte adevarat ca impactul de marketing este mai mare daca am promova ca altii, prin elemente comerciale: ciocolata, sarmale, tuica, cowboy ,Dracula, dar daca am face o exceptie si/sau un inceput si am promova subtilitatea Mioritica din sufletul oamenilor de azi, dovedita si de personalitati din trecut ,cunoscute ca Romani, in creatiile lor.Eu vad Romania ca tara baladelor, doinelor si legendelor vii, prin oameni !Iar cuvintul Doina este intraductibil, este pur Romanesc , ca si ” Dor”.Sunt trairi pe care civilizatia nu le-a pastrat vii , iar momentul decaderii unui ciclu de civilizatie corespunde cu disparitia Artei.ARTA n-a disparut vreodata pe aceste meleaguri, caci in fiecare din noi, exista un ” poet”, anonim, dar care a tinut in viata si umorul si un specific romanesc, creativ, deasupra comercialului.E drept ca intr-o campanie de branding sau re-branding grupul -tinta, profiling-ul, pozitionarea mesajului trebuie luate in considerare. Intrebarea este , in aceste conditii: Cui ne adresam si cu ce scop?Cine adreseaza mesajul? Pentru cit timp vrem ca brandul sa fie valabil? De la ce brand pornim?( caci sunt tare multe posibilitati circulante deja, care nu ne reprezinta ca esenta !)Citi bani si ce resurse sunt disponibile pentru campanie de branding? Ce profit este estimat sa aduca aceasta campanie, intregii Romanii, ca tara cu identitate proprie, nu doar parte dintr-un continent geografic ?Cum se va face brandingul intern, un proces complex, daca e vorba despre o tara…Marketingul integrat este in relatie interdependenta cu resursele umane la nivel de corporatii, ceea ce la nivel de tara este intr-adevar o munca sustinuta, a fiecaruia , pe domeniul sensului si apoi al formei.


Este important de citit si de cugetat asupra analizei Dr. Radu Serban, in ceea ce priveste integrarea Romaniei in UE ca al 27-lea stat( sau 26, fiind la pachet cu Bulgaria, doar ordinea alfabetica ne indica drept al 27-lea!)
http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articlesdisplayArticle/articleID_8494/Romania-intr-o-Uniune-de-27-de-state-de-la-1-ianuarie-2007.html

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home